Lněná vláknina je směsí semínek, tobolek a obalů lnu. Jedná se o bezlepkovou potravinu, která je zdrojem bílkovin a také omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Lněná vláknina napomáhá udržovat stálou hladinu cukru v krvi a srovnává hladinu cholesterolu. Její užívání je prevencí rakoviny tlustého střeva. Pročišťuje trávicí trakt, a proto se jí někdy říká “střevní kartáč”.

O vláknině

Vláknina je důležitou složkou každodenní stravy, která má pozitivní vliv na optimální zažívání. Dlouhodobý nedostatek vlákniny může způsobovat mnoho civilizačních chorob včetně závažných jakou je karcinom tlustého střeva.

Podle souhrnné analýzy jídelníčků vyplňovaných v Kalorických tabulkách více než 85% uživatelů nedosahuje doporučovaných denních hodnot vlákniny (nad 25 g pro dospělého denně) ve své stravě.

Nejvyšších hodnot vlákniny dosahují luštěniny, sušené ovoce a houby, semínka a otruby. Dostatek vlákniny zpravidla zajistí konzumace více než 300g zeleniny denně. Vlákninu obsahují i ovoce, ořechy a mandle.

Dobrou možností jak zajistit optimální příjem vlákniny je doplnění každodenní stravy o lněnou vlákninu.

Chléb ze lněné vlákniny za 3 minuty